Leisti
Specialiųjų poreikių turintiems keleiviams

[[#ex]]

Atvykimas į oro uostą

Į Vilniaus oro uostą galite atvykti automobiliu, viešuoju transportu (autobusu ar traukiniu) bei naudodamiesi  Maltos ordino pagalbos tarnybos paslauga „Važiuojam“ ar Nacionalinio socialinės integracijos instituto teikiama paslauga "Socialinis taksi".

Automobiliams rezervuotos, specialiais ženklais pažymėtos vietos prie oro uosto keleivių terminalo skirtos tik ribotos judėsenos ir negalią turinčių asmenų transportui, tad kiti jose stovintys automobiliai bus nutempiami. 

Sustoti ir išleisti keleivius galima prie išvykimo terminalo durų. Ši vieta labai patogi, nes šalia įrengtas pagalbos iškvietimo mygtukas. 

Visos viešojo transporto priemonės, kursuojančios oro uosto kryptimi, žemagrindės. Autobusų tvarkaraščius galima rasti SĮ „Susisiekimo paslaugos“ maršruto planavimo svetainėje www.stops.lt. Daugiau informacijos apie viešąjį transportą rasite www.vilniustransport.lt.

Iš Vilniaus geležinkelio stoties į oro uostą važiuojantis traukinys taip pat pritaikytas neįgaliesiems. Kelionės trukmė – 7 min, o bilieto kaina – 0,70 Eur. Tvarkaraštį galite rasti čia. Likus parai iki planuojamos kelionės traukiniu reikėtų apie pageidaujamą pagalbą pranešti Vilniaus geležinkelio stoties darbuotojams telefonu 8 700 55111. 

Vilniaus oro uostas bendradarbiauja su Maltos pagalbos ordino tarnyba, vykdančia paslaugą neįgaliesiems „Važiuojam“. Specialia transporto priemone, galinčia vežti 3-6 neįgaliųjų vežimėlius, maltiečiai atveža iki pat keleivių išvykimo terminalo. Paslauga pritaikyta ir regos negalią turintiems asmenims, be to, maltiečiai gali pavėžėti ir išskirtinių poreikių turinčius (gulinčius) žmones.

Neįgaliųjų pavėžėjimo paslauga „Važiuojam“  teikiama iš anksto užsiregistravus, o galutinė kelionės kaina priklauso nuo nuvažiuotų kilometrų.

Plačiau apie paslaugą skaitykite čia.

Judėjimo negalią turinčių žmonių keliones į Vilniaus oro uostą užtikrina ir Socialinis taksi – unikali paslauga, didinanti ribotos judėsenos žmonių mobilumą. Tinkamai pritaikytuose automobiliuose  kelionės metu saugu, o asmeniniai asistentai-vairuotojai ne tik nuveža į reikiamą vietą, bet ir suteikia pagalbą išeinant iš namų, nuneša daiktus, palydi iki sutartos vietos bei gelbsti visais iškilusiais klausimais. Asistentai moka teikti pirmąją pagalbą, turi bendravimo ir kitų svarbių įgūdžių. Paslauga teikiama iš anksto užsiregistravus.  

Plačiau apie Socialinį taksi skaitykite čia.

Atvykę į oro uostą specialiųjų poreikių turintys asmenys gali išsikviesti pagalbą – specialūs pagalbos iškvietimo mygtukai įrengti automobilių stovėjimo aikštelėje PC, prie autobusų sustojimo aikštelės ir išvykstančiųjų keleivių išlaipinimo vietoje antrame keleivių terminalo aukšte

   

Siekdami užtikrinti kokybišką pagalbos teikimą ribotos judėsenos ar negalią turintiems asmenims, įsigijusiems skrydžio bilietus iš anksto, primename, kad norėdami užsakyti pageidaujamą pagalbą keleiviai turi kreiptis į aviakompaniją arba agentūrą, kurioje įsigijo kelionės bilietus likus 48 valandoms iki numatyto skrydžio. Tokiu atveju pagalbos laukti reikės ne daugiau nei 10 minučių.

Iš anksto nepranešus apie reikiamą pagalbą, taip pat dėsime visas pastangas, kad pagalba būtų suteikta per trumpiausią įmanomą laikotarpį, tačiau lydinčiojo asmens iš oro uosto gali tekti palūkėti ir ilgesnį laikotarpį – t.y. apie 20 min.

Ribotos judėsenos ir negalią turinčius asmenis prašome atvykti į Vilniaus oro uostą likus bent dviems valandoms iki skrydžio.

Svarbu žinoti

  • Prieš kelionę įsitikinkite, kad turite su savimi visus reikiamus kelionės dokumentus ir reikalingų medikamentų. Būtinai turėkite receptų kopijas.
  • Rankiniame bagaže galima turėti tik nedidelius skysčių kiekius. Jie turi būti atskiruose, ne didesniuose nei 100 ml indeliuose. Juos turite sudėti į vieną permatomą ir užsegamą plastikinį, ne didesnį nei 1 litro talpos krepšelį. Vienas krepšelis skirtas vienam keleiviui.
  • Ryškiai pažymėkite savo bagažą, kad jį greitai pastebėtumėte.
  • Daugiau informacijos apie savo teises keliaujant oro transportu galite rasti Europos Komisijos interneto svetainėje.

Paslaugos oro uoste

Gerbiami keleiviai,

Vilniaus oro uostas veikia visą parą.  Atvykę į oro uostą ribotos judėsenos ir negalią turintys asmenys gali išsikviesti pagalbą – specialūs pagalbos iškvietimo mygtukai įrengti automobilių stovėjimo aikštelėje, prie autobusų sustojimo aikštelės ir išvykstančiųjų keleivių išlaipinimo vietoje antrame keleivių terminalo aukšte.

Antžeminio aptarnavimo kompanijos „Litcargus“ atstovas pasitinka keleivį pagalbos iškvietimo vietoje, priima jo bagažą ir pasirūpina išvykimo procedūromis – bagažo registravimu, judėjimu po terminalą bei įlaipinimu į orlaivį.

Iš Vilniaus oro uosto išvykstantiems ar čia atvykstantiems ribotos judėsenos keleiviams teikiama tokia pagalba:

  • Keleivio pasitikimas oro uosto teritorijoje, palyda nuo/iki orlaivio, iki Valstybės sienos apsaugos tarnybos užkardos posto, muitinės procedūrų atlikimas, keleivio registracija, bagažo registracija/atsiėmimas.
  • Neįgalaus ir ribotos judėsenos keleivio su bagažu palyda iki automobilio, taksi ar autobusų sustojimo aikštelės, jei to reikalauja lydimasis asmuo.
  • Keleiviai, kurie yra ribotos judėsenos, tačiau nereikalauja pagalbos (pavyzdžiui, todėl, kad pagalba suteikiama artimų žmonių), gauna kėdę su ratukais laikinam naudojimui oro uosto teritorijoje.
  • Keleivis taip pat gali naudoti savo kėdę su ratukais atvykimo ar išvykimo metu. Įsodinant ar išlaipinant iš orlaivio, kėdė su ratukais laikoma bagažu ir už jos tolimesnį transportavimą yra atsakingos aviakompanijos.
  • Jei keleivis naudoja elektrinę judėjimo priemonę su ratukais, jis turėtų žinoti baterijos tipą ir pasirūpinti jos atjungimu/prijungimu. Aptarnaujantis asmuo gali padėti atlikti veiksmus, reikalingus elektros baterijos atjungimui/prijungimui.

Pagalba neįgaliesiems bei ribotos judėsenos asmenims teikiama iš anksto pranešus apie pagalbos poreikį ir jos pobūdį. Iš anksto nepranešus apie pagalbos poreikį, Vilniaus oro uostas dės visas pastangas, kad galėtume keleiviui suteikti jam reikiamas paslaugas. Pagalba garantuojama tuo atveju, jei ribotos judėsenos ar negalią turintis keleivis į oro uostą atvyksta likus bent vienai valandai iki numatyto skrydžio laiko. Tačiau labai svarbu informuoti aviakompaniją apie planuojamą kelionę iš anksto, nes kai kurios jų riboja vietų kiekį.

Vilniaus oro uosto infrastruktūra pritaikyta neįgaliesiems bei ribotos judėsenos asmenims – jiems skirti specialūs tualetai, atvykimo ir išvykimo terminaluose įrengti liftai, pritaikyti įvažiuoti kėde su ratukais.

Tam, kad nereikėtų lūkuriuoti prie aviacijos saugumo patikros, specialiųjų poreikių turintiems keleiviams suteikiama pirmenybė - įrengtas specialus praėjimas.

   

Keleiviams aptarnauti ir nuvežti iki orlaivio naudojama transporto priemonė „Ambulift“.
Modelis - EAU 1500 FLS ir „Thunderlift L“. 

   

Šiame vaizdo klipe galite pamatyti, kokių paslaugų oro uoste gali reikalauti ribotos judėsenos ar negalią turintis keleivis.


Kontaktai

Pagalbos suteikimas Vilniaus oro uoste

Tel. +370 650 11 103 
El. paštas

Jeigu buvo pažeistos specialiųjų poreikių turinčio keleivio  teisės, keleivis turi teisę pateikti skundą reglamento 1107/2006 įgyvendinimo kontrolę vykdančiai institucijai:

Lietuvos transporto saugos administracija 
Švitrigailos g.42, 03209 Vilnius 
Tel. (8 5) 278 56 02 
Faksas (8 5) 213 22 70 
El. paštas ltsa@ltsa.lrv.lt 

 

[[#ex]]

Speciali mokomoji vaizdo priemonė, padedanti vaikams su autizmo spektro sutrikimais bei jų šeimoms pasiruošti kelionei lėktuvu. Projektas parengtas bendradarbiaujant su Lietuvos autizmo asociacija „Lietaus vaikai“. 

Jei turite pasiūlymų, pageidavimų ar nusiskundimų dėl specialiųjų poreikių turinčių keleivių aptarnavimo, maloniai prašome kreiptis elektroniniu būdu „Rašykite mums“ , nurodant temą „specialiųjų poreikių turinčių keleivių aptarnavimas“ arba skambinti telefonu +370 612 44442.

Paskutinė atnaujinimo data: 2019 11 15 d. 15:06
Atgal